top of page

טיפול פסיכולוגי בירושלים - כל מה שצריך לדעת: על המאפיינים של הפסיכותרפיסטים והפסיכולוגים בירושלים


טיפול פסיכולוגי בירושלים

מחפשים טיפול פסיכולוגי בירושלים - בגישה קצת אחרת? אולי זה יכול לעניין אתכם...


ברוכים הבאים לטיפול מחובר!

אם הגעתם לפה אתם בטח מחפשים פסיכולוג בירושלים או טיפול פסיכולוגי בירושלים.

האם אתם מחפשים טיפול פסיכולוגי בירושלים טיפול מכיוון ייחודי וקצת אחר? יש מצב שהגישה הממוקדת של טיפול מחובר, יכולה ממש לעניין אתכם!








בסקירה הקצרה הזאת אענה בין השאר על השאלות הבאות:

  • מה מייחד את הגישה שלי לטיפול מגישות אחרות?

  • אילו טיפולים פסיכולוגיים עדיין אין מספיק בירושלים?

  • למה יש בקטמון כל כך הרבה קליניקות של פסיכולוגים?

  • מה המאפיינים הייחודים המאפיינים את הטיפולים פסיכולוגיים בירושלים?

  • האם ירושלים באמת גורמת לאנשים להשתגע?

  • מה היתרונות והחסרונות והאם כדאי להתחיל טיפול פסיכולוגי פרטי בירושלים או לציבורי?

  • למה ירושלים כל כך מתאימה, לטיפול פסיכולוגי שממוקד בלב?

  • איפה הקליניקה ומה כדאי לקחת בחשבון כשתתכננו את הנסיעה שלכם? ועוד...

נשמע מעניין או מסובך? זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים! 😉 אז בואו נתחיל...


טיפול פסיכולוגי בירושלים
טיפול פסיכולוגי בירושלים

הגישה הטיפולית שלי: טיפול פסיכולוגי, ממוקד ומחובר

אני מאמין בטיפול פסיכולוגי מעמיק, אך יחד עם זאת ממוקד.

טיפול פסיכולוגי ממוקד הוא כזה שמגמתו, בתוך כל המרחב האינסופי של הנפש של האדם, להתמקד בהיבטים שיקדמו את האדם להגשים את מטרותיו.

קצת כמו העיר ירושלים, שיש לה 4 רובעים, גישתי הטיפולית מחברת ישן וחדש, מזרח ומערב, ומתמקדת ב- 4 רבדים בטיפול:

  1. הרובד הפסיכודינמי - המתמקד באתגר של הנפש למצוא דרכים חדשות (מודעות ולא מודעות) להתמודד עם הכאב והקושי שבחיינו.

  2. הרובד של טיפול EMDR - שמחזק ומעצים את תהליכי עיבוד המידע המופלאים של מוחנו, שתמיד שואף להרמוניה רבה בין שלל הרשמים שבו.

  3. הרובד הקוגניטיבי התנהגותי של טיפול CBT - שפועל ישירות להשפיע על ההתנהגות והמחשבות שלנו,

  4. והרובד של החיבור הנפש עם הגוף - שזוכר, רושם וחווה - את כל חוויותינו.

הייחודיות של גישת טיפול מחובר, היא שהיא מחד מעמיקה ונוגעת לעומק נפשו של האדם, ומאידך מכוונת וממוקדת לשינוי והתקדמות ומהווה מעין טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

אני מאמין בדרכי טיפול פסיכולוגי אשר מבוסס על שיח בגובה העיניים. אני מוצא שטיפול פסיכולוגי בירושלים לא חייב להיות עצוב, מדכא ומשעמם. הטיפול יכול להיות תהליך מעניין ומרתק של גילוי, צמיחה, והתחדשות!

תוכלו לקרוא יותר כאן יותר בהרחבה אודות הגישה של טיפול מחובר.


מודל טיפול מחובר -טיפול EMDR ו- CBT בירושלים

אילו טיפולים פסיכולוגיים עדיין אין מספיק בירושלים?

טיפולים פסיכולוגיים בירושלים המחברים גוף ונפש

אין ספק שאי אפשר להשוות מה שהיה לפני 10 שנים בירושלים ובארץ בכלל, למצב שקיים היום.

כיום חלק גדול מהמטפלים מבינים שהחוויה הגופנית היא חלק בלתי נפרד מהחוויה הנפשית. יותר ויותר מטפלים לוקחים קורסים בתחומים כמו טיפול EMDR, כמו עבודה עם החוויה הגופנית-סומטית SE, ועוד.

יחד עם זאת, עדיין מעטים המטפלים שעברו הכשרה ממושכת של מספר שנים בתחום של טיפול פסיכולוגי. בשבילי 5 השנים בתוכניות הלימודים ההוליסטיות השונות שהשתתפתי בהן, אין להן תחליף, זו מתנה גדולה ואני שמח שזכיתי לכך.

היינו יושבים על מזרונים, ולומדים ומרגישים ומתנסים בחוויה הגופנית בהיבטים שונים ושוב ושוב. כמובן גם לא הייתי מוותר על ההכשרה הקלינית והאקדמית בהמשך, שהשלימה את התמונה המלאה, כדי לבצע טיפול מקצועי, יסודי, ואחראי.

טיפול פסיכולוגי דינמי ממוקד בירושלים

תחום נוסף שמתפתח מאוד בארץ, אך עדיין לא התפתח מאוד בירושלים, הוא תחום הטיפול הדינמי הממוקד שעושה מאמץ מרוכז למקד את הטיפול בסוגיות מרכזיות שמעסיקות את המטופל, בכדי שיוכל להתקדם בטיפול ביעילות רבה יותר. עם זאת, הנטייה המסורתית של פסיכולוגים רבים היא עדיין לטיפול יותר אמורפי, ופחות מכוון וממוקד.

יש עדיין רבים שהמיקוד נתפס עבורם כחטא, וכדבר שעשוי לפגוע בטיפול. כמובן שיש למצוא את האיזון במהלך הטיפול בין מיקוד לשחרור, אך השמירה על מיקוד היא חשובה להתקדמות התהליך הטיפולי.


פסיכולוג בירושלים
פסיכולוג בירושלים

על ההתמחות של מטפלים ופסיכולוגים בירושלים בטיפול בטראומה

מחפשים טיפול בטראומה בירושלים? המרכזיות של ירושלים, כעיר הבירה, כעיר מטרופולין, וכעיר עם מחוזות ואוכלוסיות שונות - הביאה לכך שיש רבים מתושבי העיר שחוו על בשרם מלחמות, אירוע טרור, וטראומות שונות.

מגיעים אלי לעיתים קרובות שוטרים, אנשי צבא, ואזרחים - שנחשפו באופן ישיר או עקיף לאירועים שונים במרכז העיר, בעיר העתיקה, בהר הבית, בתאונות דרכים ועוד.

אין ספק שטיפול בפוסט טראומה, הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה של הפסיכותרפיסטים והפסיכולוגים בירושלים, ותוכלו למצוא כאן רבים שמומחים בתחום זה במיוחד בתחום של טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

לחצו על הקישור הבא, אם תרצו ללמוד עוד על טיפול בטראומה בירושלים ועל מה זה ptsd?


אישה בחרדה - בטיפול פסיכולוגי בירושלים
טיפול פסיכולוגי בירושלים

למה כדאי לשים לב לפני שמתחילים טיפול פסיכולוגי בירושלים?

כשאתם שוקלים להגיע לטיפול אצל פסיכולוג קליני מומחה, פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים בירושלים, אחד הדברים שכדאי לשים לב אליהם הוא מרחק הנסיעה והזמן שיידרש לכם להגיע. תתפלאו, אבל זה לא נדיר שאנשים מגיעים מחוץ לעיר בשביל טיפול פסיכולוגי.

ירושלים היא עיר עמוסה יחסית, ובשעות מסוימות נסיעה מקצה אחד לשני של העיר יכולה לארוך מחצי שעה עד אפילו שעה וחצי בתחבורה הציבורית. לא נדיר שיש בירושלים אירועים פוליטיים ותרבותיים שונים ומגוונים כמו ביקור של נשיאים ושגרירים, מרתונים, חגים ואירועים דתיים, יום שחרור ירושלים, פסטיבלים או אירוע אחרים.

אמנם, זו אינה סיבה לא להגיע לטיפול אצל פסיכולוג בירושלים. אין ספק שפעמים רבות שווה ליסוע גם נסיעה ארוכה לטיפול, אם יודעים שאנחנו נוסעים לפגוש פסיכותרפיסט או פסיכולוג פרטי בירושלים שעוזר לנו ומקדם אותנו בכיוון הנכון.

זה בוודאי עדיף על השקעה של זמן וכסף רב במטפל יותר קרוב, שלא כל כך עוזר לנו.

בכל אופן, כשאתם מגיעים לירושלים, כדאי תמיד לצאת מוקדם יותר, ולקחת בחשבון את העומס הצפוי והלא צפוי, כשאתם מתכננים את היום שלכם, כדי שלא תאחרו לפגישה.

אפשרות נוספת שאולי תרצו לשקול היא טיפול אונליין. יש לי מטופלים רבים שחששו בהתחלה לנסות, והעדיפו לחפש פסיכולוג בירושלים או במקומות אחרים בארץ, אבל בסופו של דבר התאהבו ברעיון והתמידו בו לאורך זמן.


ריקוד גלים - צאו מוקדם כדי להגיע לטיפול הפסיכולוגי שלכם בזמן

3 יתרונות בפניה לפסיכותרפיסט או פסיכולוג פרטי בירושלים

כשאתם מתלבטים האם ואיפה להתחיל טיפול, יש רבים שמתלבטים אם לפנות לטיפול פרטי או לטיפול ציבורי כמו בקופות החולים.

יש כמה יתרונות בפניה למטפל פרטי בירושלים שכדאי לקחת בחשבון:

יתרון 1 - טיפול פסיכולוגי פרטי - שרות אישי ומהיר

ראשית כל, בפניה לשירות הציבורי, כנראה שתצטרכו להיכנס לרשימת המתנה לטיפול. זמן ההמתנה משתנה בהתאם לעומס, ואכן פעמים רבות חסרים תקנים של פסיכולוגים בירושלים.


אל תופתעו אם במקומות מסוימים שתהיה גם המתנה של שנה או יותר. בפניה להתייעצות עם פסיכולוג קליני מומחה או למטפל פרטי בירושלים טיפול שבדרך כלל ההמתנה תהיה קצרה יותר, ולפעמים תוכלו להתחיל את הטיפול מיד.

זה יתרון משמעותי, כיוון שאדם שכבר הגיע להחלטה ולהבנה שהוא צריך טיפול, או שנמצא במצוקה עכשווית, יעדיף שלא לחכות.

יתרון 2 - פסיכולוג פרטי - החופש לבחור את המטפל שאנחנו רוצים

יתרון חשוב נוסף בטיפול פסיכולוגי פרטי הוא הבחירה במטפל. כשאתם פונים למשל לקופת החולים, בדרך כלל רכז הטיפול במקום יבחר בשבילכם פסיכולוג קליני מומחה או פסיכותרפיסט על פי הזמינות ועל פי שיקול דעתו. יש מקומות שיאפשרו לכם להחליף מטפל לאחר זמן, אם ניסיתם ואתם לא מרוצים.

בתחום כל כך אישי כמו טיפול, יש רבים שחשוב להם לבחור אדם שהם מרגישים ומעריכים שיוכל להבין אותם טוב יותר ולעזור להם, ולכן הם בוחרים ללכת לפסיכולוג פרטי בירושלים או במקום מגוריהם.

כמובן שכל חיסרון הוא יתרון ולהיפך, כך שיש גם יתרונות בפניה למרכז טיפולי ציבורי או גדול יותר. אחד היתרונות הוא העלות הנמוכה יותר של הטיפול, וייתכן ותוכלו לקבל טיפול במקום ציבורי ללא עלות.

נוסף לכך, במקום גדול יש צוות רב מקצועי שעובד יחד, כמו פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועוד. הם יכולים לעבוד יחד בשיתוף פעולה, ולהתייעץ אחד עם השני על מקרים מורכבים או יוצאי דופן.

יתרון 3 - סודיות ודיסקרטיות ברמה גבוהה ביותר

יתרון אחרון וחשוב לרבים לא פחות, הוא הדיסקרטיות הרבה יותר בטיפול פסיכולוגי פרטי.

כאשר אתם הולכים לטיפול במסגרת גדולה כמו כמו קופת החולים, או מכון טיפולי גדול - ישנה רשומה רפואית שמתועדת במערכת של הארגון.

אמנם כמובן שהרישום הוא חסוי ומאובטח בהתאם לחוק, אך תמיד קיים סיכוי שהחוק לגבי הגישה של בעלי תפקידים שונים ישתנה מעת לעת, או שתהיה דליפה של מידע עקב תקלה או פריצה למערכת.

נוסף לכך במקרים קשים ומורכבים יותר, יש מצבים שבהם יש מידע שעשוי להיות חשוף בהמשך למשרדים שונים, כמו משרד הרישוי למשל וכיו"ב. מסיבה זו רבים יעדיפו להגיע לקליניקה פרטית ושקטה, בה הרישומים הם של המטפל עצמו בלבד.


פתק שכתב מטופל בכותל - טיפול פסיכולוגי בירושלים

למה יש בקטמון הישנה כל כך הרבה קליניקות של פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים בירושלים?

יש הרבה מטפלים, פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים בירושלים שפתחו קליניקות בקטמון הישנה בירושלים. זו שכונה שהיא מצד אחד מקום מרכזי ונגיש, אך מצד שני רחוקה מעט ממרכז העיר, כך שהשקט והיופי של הרחובות, מתאים ומשרה אוירה של נינוחות ורוגע המתאימה לטיפול פסיכולוגי.


זו אולי אחת הסיבות שתמצאו גם קליניקות רבות בשכונת בית הכרם בירושלים. יש גם פסיכולוגים רבים שגרים מחוץ לעיר ומגיעים לטפל בקליניקות בירושלים, כדי להיות נגישים יותר לפונים לטיפול.

מאפיין נוסף של אוכלוסיית ירושלים, הוא הגיוון הרב שבה. יש יישובים שהסגנון התרבותי-רוחני שלהם הוא יותר אחיד ומסוים, וכל מי שמעט חורג מהם, לפעמים ירגיש שהוא נתפס כחורג מהנורמה החברתית.

ירושלים מכילה בתוכה רצפים וגוונים רבים של אוכלוסייה, ולכן רבים מתארים שקל יותר להיות בה אתה עצמך, ולמצוא את המקום שלך.

בשכונת קטמון חיים זה לצד זה אוכלוסייה חרדית, דתית, וחילונית - בשלווה ובהרמוניה.

חסידות ערלוי קבעה את משכנה המרכזי בשכונה כבר מזה שנים רבות. השכונה מאחדת ישן וחדש. ניתן לראות בשכונה בניינים עם ארכיטקטורה ערבית מלפני קום המדינה, והיא כל הזמן הולכת ומתחדשת.

הגיוון הזה מזמין גם מטפלים ייחודים, שרגילים לגיוון הזה, ולכן גם מבינים ביתר קלות את הייחודיות והאינידיבידיאוליות של כל אחד.

שכונה נוספת שיש בה קליניקות רבות בירושלים היא בית הכרם, שממוקמת במקום מרכזי, ואף היא משלבת ישן וחדש.

זהו בהחלט דבר שמייחד את המטפלים הירושלמים, העיר שמחברת את ההפכים, היא היכולת להבין ביתר קלות קשיי הזהות, ומשברי הזהות שרבים עוברים כיום.

למי שחי את החיים בעיר כל כך הטרוגנית יקל עליו להבין איך אדם יכול להיות גם דתי וגם חילוני וגם חרדי - בו זמנית. גם חוזר בתשובה, גם כופר, גם יוצר אמנותי וגם איש הייטק.


אם אתם גם חווים את המתח הזה בתוך עצמכם, ומתלבטים איזה סגנון של טיפול מתאים לכם, תוכלו לקרוא כאן עוד מחשבות על איתור פסיכולוגית דתיה במרכז.



פסיכותרפיה וטיפול פסיכולוגי בירושלים

ירושלים: האם זו עיר משגעת? או עיר מרפאת?

בואו נדבר קצת על "השיגעון הירושלמי". אין ספק שבתוך הפסיפס הייחודי של ירושלים - יש כאלה שמתקשים לעכל את המציאות שלה.

סינדרום ירושלים ידוע כתופעה בה תיירים שמגיעים לירושלים "משתגעים" כלומר חווים חוויה פסיכוטית.

"הפחד להשתגע" הוא חוויה שרבים חווים בתקופה כזו או אחרת בחייהם. אך אל דאגה, תופעה זו של סינדרום ירושלים - בסך הכל די נדירה, ולרוב אלו שחווים את התופעה יש רקע פסיכיאטרי קודם.

נוסף לכך, רוב האנשים ללא רקע של משבר נפשי קודם, מגיעים בדרך כלל מרקע משפחתי נוצרי דתי מאוד, וככל הנראה מתקשים לעכל את המפגש והפער בין הדימוי הקדוש של ירושלים לבין ירושלים הפיזית כפי שהיא היום.

​​

אני חושב שאפשר דווקא לראות לראות הדברים באופן הפוך, ושירושלים היא לא "עיר משגעת", אלא "עיר מרפאת".

אצל רוב העולם קיים פער כלשהו, בין איך שאנחנו, לבין איך שאנחנו רוצים להיות. טיפול פסיכולוגי בירושלים הוא הזדמנות להתמודד עם הפער הזה.

ההגעה לטיפול בירושלים, בעיני לא צופנת בחובה חוויה של התפרקות, אלא דווקא הזדמנות לאחד את החלקים השונים שבנו. עמוק הרבה יותר מהחשש שאולי יום אחד "נשתגע" - צפונה בנו המשאלה העמוקה והכמוסה, למצוא את עצמנו את "בן המלך" או "בת המלך" שבנו.



פסיכולוג פרטי בירושלים


ירושלים "עיר שחוברה לה" - המקום לטיפול פסיכולוגי שממוקד בלב

אבל איך מחברים את החלקים הסותרים והמנוגדים שבנו? ידועים דבריו של הרב קוק שאמר על עצמו: "מי שאמר עלי כי נשמתי קרועה - יפה אמר. בודאי היא קרועה! אי אפשר לנו לתאר בשכלנו איש שאין נשמתו קרועה. רק הדומם הוא שלם, אבל האדם הוא בעל שאיפות הפכיות, ומלחמה פנימית תמיד בקרבו. וכל עבודת האדם היא לאחד את הקרעים שבנפשו על ידי רעיון כללי, שבגדלותו ורוממותו הכל נכלל ובא לידי הרמוניה" (חדריו).

עצם היותנו בני אדם, צופן בחובו את הגורל להיות קרוע בין חלקים שונים, וגם לשאוף להרמוניה. במידה רבה אפשר להגיד שזו המגמה של כל טיפול פסיכולוגי - למצוא את הדרך לעשות סדר בדיסהרמוניה שבנו, ולהצליח לחיות בשלום עם חלקינו השונים והסותרים.

אם אתם מגיעים מחוץ לעיר לפגוש פסיכותרפיסט או פסיכולוג בירושלים, תוכלו לראות את עצמכם ממשכים מעין מסע שהתחיל לפני שנים רבות, אולי עוד מימי דוד המלך, לחבר את החלקים השונים שבנו, ולמצוא את ההרמוניה בתוכנו. מסע שהוא הדרך אל עצמנו ואל הלב שלנו.

המסע אל ירושלים, שהיא לב העולם, מתחבר למסע שלנו לחפש את מה שאיבדנו בעצמנו, ולהיזכר במי שאנחנו באמת.

כמו דוד המלך - אנו שואפים להגיע ל- "יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ" - ועל אף הכאב והחוסר שאנו חווים - למצוא את השלום בהיכלות ליבנו. "יְרוּשָׁלִַים הַבְּנוּיָה כְּעִיר, שֶׁחֻבְּרָה-לָּהּ יַחְדָּו" - ההרמוניה של ירושלים - מתבטאת באיחוד בין השבטים, בחיבור בין היחיד והכלל. אכן אחת המגמות של הטיפול היא לאפשר לכל אחד לגלות התכונות הייחודיות של עצמו - של "השבט שלו", ולמצוא את ההרמוניה בינו לבין סביבתו - "השבטים האחרים", ככל שניתן, כדי שיוכל להגשים את עצמו ולממש את עצמו ככל האפשר.

מתלבטים האם כדאי להתחיל טיפול פסיכולוגי בירושלים?

סקרתי כאן בהרחבה היבטים ומאפיינים שונים של הפסיכותרפיסטים והפסיכולוגים הירושלמים. אני מקווה שתוכלו להיעזר בה כדי לקבל את ההחלטה שנכונה ומתאימה לכם.

אמר לי פעם פרופ' אלחנן מאיר ז"ל - מוותיקי הפסיכולוגים בירושלים של רחביה, שהיה "ייכה מארץ הייכים" משפט שזכור לי עד היום: "גם לא לקבל החלטה זו החלטה!".

פרופ' אלחנן מאיר עזר במשך רבים לרבים לבחור את המקצוע שמתאים להם, והוא ידע שגם אדם שמחליט לא להחליט כרגע, לפעמים קובע בכך את עתידו!

אשמח לייעץ לכם למצוא את הטיפול המתאים לכם או להפנות אתכם לפסיכולוג בירושלים שמתאים לכם. אין ספק שזה כיף לעשות "שידוך טוב" ומתאים.

הפסיכואנליטיקאית הבריטית נינה קולטארט תמיד אמרה שאחד הדברים שהיא הכי נהנית מהם הוא לחבר בין מטופלים ומטפלים.

אני אכן מאמין כי טיפול לא צריך להיות מורכב רק מהמהומים ומרגעים שמביכים את המטופל. טיפול יכול להיות גם תהליך מעניין, מרתק, מצחיק ומצמיח.

​​

אוקי, אני רוצה להגיע לטיפול פסיכולוגי בירושלים, איפה הקליניקה שלך?

הטיפולים מתקיימים בקליניקה בקטמון הישנה בירושלים.

או בקליניקה הווירטואלית - באמצעות שיחת וידאו באפליקציית Google Meet או בזום (Zoom). כל מה שצריך זה מצלמה במחשב!

התעריף זהה לטיפול בקליניקה בירושלים ולטיפול אונליין.


טיפול פסיכולוגי בירושלים לילדים

בטח יעניין אותך גם לקרוא על:

יואב אריה לוי - טיפול מחובר.jpg
יואב אריה לוי
פסיכותרפיסט

"השמחה הפשוטה והכנה ביותר היא לגלות שמה שהיה נראה פעם כבלתי מושג - נתפס היום כמובן מאליו"

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon
bottom of page