top of page

איך לבחור פסיכולוג מומלץ בירושלים? 4 כללים שיעשו לכם סדר - לבחירת פסיכותרפיסט מומלץ

אם הגעתם לפה, כנראה שאתם מתעניינים באפשרות למצוא פסיכותרפיסט או פסיכולוג מומלץ בירושלים או במקום אחר בארץ לצורך טיפול פרונטלי או טיפול פסיכולוגי באינטרנט.


יכול להיות שקיבלתם כמה המלצות על פסיכולוגים בירושלים מחברים, שאתם מחפשים מטפל CBT מומלץ, או שאתם שוקלים לבדוק מטפל שמצאתם באינטרנט.


אבל איך, מתוך כמות של פסיכולוגים בירושלים שכולם אנשי מקצוע, בוחרים פסיכולוג?


לפניכם 4 כללים שיכולים לסייע לכם, אם תצליחו להגיע ולצלוח עד סוף המאמר.

כלל 1 - לכו על בטוח - לכו אחרי ההמלצות שקיבלתם מחברים

כשאנחנו רוצים להתחיל טיפול רגשי ושואלים את עצמנו איך לבחור פסיכולוג מומלץ, סביר להניח שהידיים שלנו רועדות.


אנחנו הולכים לשתף אדם זר, בדברים האישיים לנו ביותר. יכול להיות שהנושא שאנחנו רוצים לדבר עליו מעורר בנו גם בושה או אשמה, פחד או כאב.


לכן סביר להניח שנחשוב כמה פעמים לפני שאנחנו מתחילים טיפול רגשי ומעיזים להרים טלפון אל המטפל.


וגם אם מדובר על פיסכולוג מומלץ, איך נדע שהוא בכלל יכול לעזור לנו? לא משנה אם הטיפול הוא בירושלים או בסקייפ - זה עדיין יכול להיות קשה באותה מידה.







איך לבחור פסיכולוג מומלץ בירושלים?

נניח ואתם מחפשים פסיכולוגים מומלצים בירושלים, כדאי מאוד להתייעץ עם חברים, ולבקש המלצות על פסיכולוג מומלץ בירושלים שהם מכירים מהיכרות אישית.


רצוי שזה יהיה מישהו, שהוא לא רק חבר שלהם, אלא הם מכירים את עבודתו מקרוב, ויודעים להגיד שהם היו מרוצים ממנו באופן אישי או ששמעו עליו מחבר קרוב.


אכן, פעמים רבות מתקשרים אלי מכרים, לקבל המלצה על פסיכולוג מומלץ בירושלים - שאני חושב שכדאי להם לפנות אליו.


אין ספק שהגעה לטיפול כשאנחנו מעריכים שהמטפל שאנחנו הולכים אליו הוא מקצועי, ומוצלח - מקלה עלינו בתהליך הראשוני.


איך בוחרים פסיכולוג מומלץ בירושלים

כלל 2 - התעלמו מההמלצות שקיבלתם מהחברים שלכם - לכו אחרי הלב שלכם!

מצד שני, העובדה שכאשר אתם מחפשים פסיכולוגים מומלצים בירושלים, מישהו שאתם מכירים היה מרוצה מהטיפול - היא אמנם משמעותית - אך עדיין יש סיכוי לא קטן שאי אפשר להתעלם ממנו, שגם אם מדובר על פסיכולוג מומלץ, הוא עלול לא להתאים לכם.


אנחנו יודעים לפי כל המחקרים, שאחד המרכיבים החשובים להצלחת טיפול פסיכולוגי הוא יצירת קשר טיפולי וברית טיפולית חזקה בין המטפל למטופל, שמאפשרת יצירת אמון, התמדה בתהליך ועבודה משותפת.


אך מה שהיה טוב בשביל החבר או בן המשפחה שלכם, לא בהכרח יהיה טוב לכם. לפעמים זה יכול להיות מאוד מאכזב להגיע כשמגיעים לפגישה וזה לא מה שחשבנו.


לכן בעניינים של הלב, עליכם לסמוך על הלב שלכם, ולבחור פסיכולוג מטפל לפי הרגשתם.


פסיכולוג מומלץ - ממי לבקש המלצה?

פעמים רבות כשאנחנו שואלים את עצמנו איך לבחור פסיכולוג קליני, אין לנו מי שימליץ באופן אישי, וגם לא תמיד נעים לנו לבקש המלצה. נוסף לכך לא כל האנשים אוהבים לספר על הטיפולים הנפשיים שעברו, ורבים מעדיפים לשמור על זה כדבר אישי.


כיום בעולם הוירטואלי, גם כשאין מי שימליץ באופן ישיר, אתם יכולים להתרשם בעצמכם מהחומר הרב שנמצא באינטרנט. איך בוחרים פסיכולוג קליני? אפשר להתרשם מההמלצות שנמצאות באינטרנט באתרי הבית של המטפלים, בגוגל, בפייסבוק בדפי זהב ועוד.


כמובן אין כמו שיחה אישית, שתאפשר לכם להתרשם באופן ראשוני בעצמכם. אם אתם מתלבטים הדרך הטובה ביותר היא להגיע לפגישה או שתיים ולראות איך אתם מרגישים בזמן הפגישה ולאחריה.


אם כך, אז נסכם כי כשאתם שואלים: איך בוחרים פסיכולוג מומלץ? אל תסמכו רק על ההמלצות על אנשי מקצוע - אלא לכו אחרי הלב שלכם!


איך לבחור פסיכולוג?


"התעלמו מההמלצות ולכו אחרי הלב שלכם!"



כלל 3 - כשאתם בוחרים פסיכותרפיסט - אתם לא יכולים לסמוך על עצמכם בעיניים עצומות

אז העניין של כלל 3 פה הוא כזה: לאחר ההתלבטויות הרבות, כשאתם מגיעים סופסוף לפסיכולוג המומלץ שבחרתם, אתם מביאים אתכם תקווה רבה לשינוי, אך גם מביאים לטיפול הרבה פחד, חשש, חוסר אמון, תסכולים, ואכזבות מהעבר.


למשל, יכול להיות שהיו לכם מערכות יחסים מורכבות עם ההורים, המשפחה או עם הסביבה.


לפי עקרונות הטיפול הדינמי במהלך הטיפול משתחזרים קשרים מן העבר (ויש שאיפה נסתרת שהפעם יווצר תיקון). לכן ייתכן שבשלבים הראשונים של הטיפול, אתם תהיו מאוד רגישים לכל מילה ומחווה של המטפל, ולכן ייתכן ותפרשו ותתפסו אותו שלא בצדק - כאדם לא רגיש, תוקפני, מתנשא, לא מתחשב ועוד ועוד.


החוויה שאתם חווים עשויה לנבוע מחוויות העבר שלכם. החוויה הזאת יכולה בהחלט להביא לכך שתחליטו להפסיק את הטיפול בפגישות הראשונות בטרם עת. במצב הזה, עליכם לקחת בחשבון שאתם לא יכולים לסמוך ולפעול על ההרגשה שלכם באופן מוחלט.


אז מה עושים? ראשית כל, שאלו את עצמכם, אם אתם יודעים שאתם מגיבים לאנשים בצורה כזו.


אם זה משהו שאתם מכירים על עצמכם, יש סיכוי טוב שזה לא קשור בהכרח למטפל עצמו, אלא זה משהו שאתם מביאים אתכם לטיפול.


לפעמים מגיעים אלי לקליניקה בירושלים מטופלים שאומרים שאני המטפל השלישי שהם פונים אליו, והם לא הסתדרו עם אף אחד עד היום.


אז יכול להיות שעד היום הם באמת לא מצאו את האדם המתאים. מצד שני, אם באמת אתם עוברים הרבה ממטפל למטפל כדאי לבדוק אולי כדי להשתהות ולהתמיד אצל מטפל אחד ולתת לו ולעצמכם צ'אנס לבנות אמון, ולהתגבר לאט לאט על החששות והדעות הקדומות.


לפעמים דווקא כשקשה, זה סימן שאתם עובדים על סוגיה משמעותי ומרכזית בחייכם.


נוסף לכך, אם אתם מרגישים שאתם מסוגלים, כדאי לאזור אומץ, ולפתוח את הדברים עם המטפל.


אם הוא פסיכולוג מומלץ באמת, הוא ישמח לדבר אתכם על הדברים, ותוכלו לבדוק זאת ביחד, ולראות אם זה משהו שאפשר לעבוד עליו, ומאיפה הוא נובע.


הקושי שאתם חווים בתחילת הטיפול, הוא לא דבר משני, אלא הוא עשוי לייצג את אחד הנושאים המשמעותיים ביותר בחייכם, שאם תצליחו להתגבר עליהם, הם יכולים להביא לכם את ההתקדמות הגדולה ביותר בחייכם.


עצם ההעלאה של הדברים בטיפול - לעיתים מביאה להקלה ומאפשר להתקדם הלאה, אם תשאירו את הדברים בבטן, הטיפול יסתיים בשלבים הראשונים ותישארו מתוסכלים.


לסיכום כלל 3 - בידקו את מה שאתם מרגישים באופן מעמיק - לפני שאתם מגיעים להחלטה אם להמשיך.


כלל 4 - תשכחו מכל העצות של החברים ומרשימת הפסיכולוגים המומלצים שקיבלתם - רק אתם המומחים הגדולים ביותר לעצמכם!


בסופו של דבר חשוב לזכור, כי אחרי כל ההתלבטויות, רק אתם האחראים על חייכם! אחד מהדברים שלימדו אותנו במהלך הלימודים, הוא שהאדם הוא המומחה הגדול ביותר לעצמו.


לכן אחרי כל ההתייעצויות עם חברים, יועצים, מורים, לגבי פסיכולוגים מומלצים בירושלים - האחריות היא עליכם! אתם יודעים מה טוב לכם ומה נכון לכם.


לפעמים כשמרגישים שזה לא מתאים, צריך פשוט לקום ולהמשיך הלאה. אם אתם מאלה שמתקשים להתחיל טיפול פסיכולוגי ולתת אמון, גם בתוך הקושי הראשוני, יהיה בכך משהו בפנים שיידע להגיד לכם, שלא סתם הגעתם לפה, ושאתם מרגישים עמוק בפנים שאתם נמצאים במקום הנכון, ושמשהו טוב, גם אם איטי, התחלתי ומהוסס, מתחיל לצמוח בתהליך שלכם ובמפגש עם המטפל.


פסיכולוג מומלץ בירושלים
"אתם המומחים הגדולים ביותר לעצמכם!"


 

נ.ב. הפוסט הזה עשוי להיות קצת מבלבל, אבל התהליך שהוא מעביר אתכם מייצג את מה שתעברו בתוך הטיפול!


גם במהלך טיפול פסיכולוגי עם פסיכולוגים בירושלים אתם תעברו טלטלות ולבטים שונים. תעברו לסירוגין בין חוויה של אמון לספק, בין תלות לעצמאות, ובין תחושת חוסר ערך עצמי לתחושה של מסוגלות.


אתם תפקפקו בעצמכם, ותפקפקו במטפל ובשיטת הטיפול. אך בסופו של דבר אם תתמידו, בסוף הטיפול אתם תצמחו, ותצאו בידיעה שעם כל מה שעברתם בחיים, אתם יכולים לסמוך על עצמכם, שאתם מספיקים חזקים כדי להתמודד כעת בעצמכם, עם מה שהחיים מזמנים לכם!


גם אם אתם גרים ממש רחוק מירושלים, ואין סיכוי שתבואו לבקר, אם יש לכם עדיין שאלות מוזמנים להתקשר ואשמח לייעץ, לעשות סדר, ולתת כיוון. בהצלחה!


איך בוחרים פסיכולוג מומלץ בירושלים?













מחפשים עוד המלצות?



יואב אריה לוי - טיפול מחובר.jpg
יואב אריה לוי
פסיכותרפיסט

"השמחה הפשוטה והכנה ביותר היא לגלות שמה שהיה נראה פעם כבלתי מושג - נתפס היום כמובן מאליו"

  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon
bottom of page